Az ok többrétű:
– a második motor hiánya,
– a média-képviseleti jogok egyoldalú megváltoztatása
A 2009. március 31-i sajtótájékoztatón, amelyet a Balatonring Team szervezett, még úgy tűnt, megoldódik a második motorral kapcsolatos probléma, hiszen a csapat új támogatóival – Grupo Milton, Logistic Land – közösen Jorge Martínez ígéretet tett arra, hogy a szponzorpénzből fedezni tudja a hiányzó forrásokat, és a jerezi versenyen már Talma rendelkezésére áll a második motor. De nem történt változás a Jerezi GP-re sem. Minden úgy volt, mint Katarban, mint Motegiben: egy motor, minimális alkatrészekkel. Az ígéretek ígéretek maradtak.
Ezenkívül a menedzsment tudta és beleegyezése nélkül a Talmácsi Gábor média-képviseletéhez fűződő jogok egyoldalúan megváltoztatásra kerültek, és minderről a médiát is (félre)tájékoztatták.
Ezt követően, valamint azt a tényt figyelembe véve, hogy hiábavalóak voltak a korábbi kompromisszumot elősegítő javaslataink, hétfőn éltünk a szerződés által biztosított egyoldalú szerződésfelmondási jogunkkal.
Ezután a Balatonring Team kedden este kiküldött egy hírlevelet Talmácsi Gábor nyilatkozatával, amelyről a magyar versenyző nem is tudott, a nyilatkozat nem tőle származik, illetve Talmácsi Gábor indulását tényként kezeli, holott a magyar motoros nem indul a Le Mans-i versenyen, és ezzel a csapata is tisztában van.
Talmácsi Gábor és menedzsmentje 2009. május 15-én 11 órától rendkívüli sajtótájékoztatót tart Budapesten, ahol kiderülhet, hogy hogyan alakul világbajnok versenyzőnk sorsa.
TALMÁCSI GÁBOR NYILATKOZATA
Az életem a versenyzés. Azonban elérkeztünk arra a pontra, amikor kénytelenek voltunk átértékelni, mérlegelni a helyzetet. Katar óta folyamatos rajtam a nyomás emiatt, és nagyon nehéz 250 km/h-val száguldani a pályán úgy, hogy az ember tudatalattijában ilyen dolgok vonják el a figyelmet, a kellő koncentrációt. Nem tudom, mit hoz a jövő, de ennél az állapotnál csak jobb lehet.
STEFANO FAVARO NYILATKOZATA
A 2007-es vb-szezon óta vagyunk kapcsolatban Jorge Martínez alakulatával, és továbbra is úgy tartom, hogy a legjobb döntések egyike volt, amikor aláírtuk az Aspar Teammel a szerződést. A problémák akkor kezdődtek, amikor a szezon legelején kiderült, hogy még sincs második motor. Majd úgy tűnt, megoldódik a második motorral kapcsolatos probléma, hiszen a csapat új támogatóival – Grupo Milton, Logistic Land – közösen Martinez úr ígéretet tett arra, hogy a szponzorpénzből fedezni tudja a hiányzó forrásokat, és a jerezi versenyen már Talma rendelkezésére áll a második motor. De nem történt semmi, majd az engedélyünk nélkül egyszer csak harmadik félhez kerültek olyan jogok, amelyek évek óta a Faster Management kizárólagos jogai, holott az Aspar Teammel kötött szerződésünk értelmében az érintett feleknek újra kellett volna tárgyalniuk egy újonnan megkötendő szerződés feltételeit. Gáborral közösen úgy döntöttünk, hogy felmondjuk a szerződésünket, és próbálunk másik megoldást találni a folytatásra. Gábor meglévő partnerei, élükön főszponzorunkkal, a Mollal, továbbá a T-Mobile, a Henkel Magyarország, a Dreher Sörgyárak, biztosítottak bennünket támogatásukról.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése